Jak zacząć ćwiczyć i osiągnąć swój cel

Nowy rok to najczęstszy impuls do tego by się ruszyć i zmienić swoje ciało na lepsze. Jednak jak przy każdym działaniu trzeba sięgnąć po odpowiednie narzędzia, by nie narobić sobie więcej krzywdy niż pożytku. W końcu każdy z nas chce mieć pozytywny rezultat i wytrwać w działaniu, prawda? Poniżej przedstawiam kilka wskazówek do tego, aby nasze ćwiczenia przyniosły porządany rezultat.

  1. Znajdź sport, który stanie się Twoja przyjemnością - nie od dzisiaj wiadomo, że w wielu przypadkach nasz zapał jest po prostu słomiany. Niby chcemy osiągnąć wspaniałą, wyrzeźbioną sylwetkę, ale brak odnalezienia w sobie odpowiedzi na pytania (Po co i dlaczego) oraz złe dobranie pod siebie aktywności fizycznych, które nie sprawiają nam przyjemności, skutkuje zaprzestaniem dążenia do celu. Nie musisz iść od razu na siłownię, warto spróbować swoich sił w bieganiu, sztukach walki, pływaniu czy też innych sportach. Wszechstronność i próbowanie nowych rzeczy sprawia, że w końcu znajdziemy sport dla siebie i zbudujemy swój drugi świat oparty na przyjemności i zdrowym nawykom.
  2. Skup się na ciężkiej pracy i regularności a nie na rezultatach - rezultat to efekt, który nie przychodzi od razu. Często zbyt wcześnie oczekujemy od siebie zmian, które nie spadną nam z nieba. Odłóż więc lustro, centymetr i wagę i korzystaj z nich raz w miesiącu. Zapewniam Cię, że gdy ułożysz sobie konkretny plan działania i będziesz się go trzymał efekt przyjdzie zawsze.

    NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

  3. Zadbaj o wszystkie sfery w swoim życiu - nie musisz podporządkowywać wszystkiego pod trening. W końcu ma Ci służyć jako narzędzie by zmienić Twoje życie na lepsze, a nie zrobić z Ciebie niewolnika. Prawdziwa praca nad sylwetka, w kuchni i na siłowni nie zajmie Ci więcej czasu niż 2 godziny dziennie. Pamiętaj o tym, by zadbać o relacje z rodziną, przyjaciółmi, którzy dzięki harmonijnemu podziałowi Twojego czasu będą wspierać Cię w dążeniu do celu.
  4. Odpoczynek też jest ważny - nieodłącznym elementem aktywności fizycznej jest odpoczynek. Aby zbudować mięśnie i schudnąć musisz dać zregenerować się swojemu organizmowi. Poprzez nadmierne zmęczenie swojego ciała wytwarzasz sporo hormonu stresu zwanego kortyzolem, który skutecznie pomaga w gromadzeniu się tłuszczu i utrudnia budowanie masy mięśniowej. Słuchaj wiec swojego organizmu i daj mu tez odpocząć.
  5. Jedz regularnie i nie popadaj w skrajności - żyjemy w dobie marketingu i ogólnodostępnej wiedzy na wyciągnięcie ręki. Docierają do nas ciagle nowości od dietetyków i trenerów, którzy próbują nas uświadomić o słuszności stosowania konkretnych diet. Prawda jest taka, że dla normalnego człowieka, chcącego zadbać o swoją sylwetkę najlepsza dieta jest jeść mniej, a regularniej. Nie zapominajmy o warzywach, które odkwaszają nasz organizm i unikajmy pułapki diet, które sprawiają, że ciagle chodzimy głodni. Najlepiej jeść wszystko tylko z umiarem.
  6. Znajdź kompana do ćwiczeń. Nic tak nie motywuje jak wzajemna rywalizacja. Badania dowodzą, że poprzez potrzebę rywalizacji zwiększa się nasz poziom testosteronu, który korzystnie wpływa na spalanie tkanki tłuszczowej i budowę masy mięśniowej. Chcesz więc podnosić swoje osiągnięcia znajdź sobie partnera do wspólnych treningów.

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu Jak utrzymać masę ciała po zakończeniu diety odchudzającej? Błędy treningowe, które wywołują efekt plateau 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Aplikacje fitness, które warto mieć na telefonie Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Najgorsze ćwiczenia na brzuch Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank 15-minutowy trening całego ciała, który pozwala spalić 150 kalorii 7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty

Popularne w tym tygodniu:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Aerobiczna szóstka Weidera Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Przebiegła 100 metrów w 74 sekundy. Ma 101 lat Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz