Jak zacząć ćwiczyć i osiągnąć swój cel

Nowy rok to najczęstszy impuls do tego by się ruszyć i zmienić swoje ciało na lepsze. Jednak jak przy każdym działaniu trzeba sięgnąć po odpowiednie narzędzia, by nie narobić sobie więcej krzywdy niż pożytku. W końcu każdy z nas chce mieć pozytywny rezultat i wytrwać w działaniu, prawda? Poniżej przedstawiam kilka wskazówek do tego, aby nasze ćwiczenia przyniosły porządany rezultat.

  1. Znajdź sport, który stanie się Twoja przyjemnością - nie od dzisiaj wiadomo, że w wielu przypadkach nasz zapał jest po prostu słomiany. Niby chcemy osiągnąć wspaniałą, wyrzeźbioną sylwetkę, ale brak odnalezienia w sobie odpowiedzi na pytania (Po co i dlaczego) oraz złe dobranie pod siebie aktywności fizycznych, które nie sprawiają nam przyjemności, skutkuje zaprzestaniem dążenia do celu. Nie musisz iść od razu na siłownię, warto spróbować swoich sił w bieganiu, sztukach walki, pływaniu czy też innych sportach. Wszechstronność i próbowanie nowych rzeczy sprawia, że w końcu znajdziemy sport dla siebie i zbudujemy swój drugi świat oparty na przyjemności i zdrowym nawykom.
  2. Skup się na ciężkiej pracy i regularności a nie na rezultatach - rezultat to efekt, który nie przychodzi od razu. Często zbyt wcześnie oczekujemy od siebie zmian, które nie spadną nam z nieba. Odłóż więc lustro, centymetr i wagę i korzystaj z nich raz w miesiącu. Zapewniam Cię, że gdy ułożysz sobie konkretny plan działania i będziesz się go trzymał efekt przyjdzie zawsze.

    NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

  3. Zadbaj o wszystkie sfery w swoim życiu - nie musisz podporządkowywać wszystkiego pod trening. W końcu ma Ci służyć jako narzędzie by zmienić Twoje życie na lepsze, a nie zrobić z Ciebie niewolnika. Prawdziwa praca nad sylwetka, w kuchni i na siłowni nie zajmie Ci więcej czasu niż 2 godziny dziennie. Pamiętaj o tym, by zadbać o relacje z rodziną, przyjaciółmi, którzy dzięki harmonijnemu podziałowi Twojego czasu będą wspierać Cię w dążeniu do celu.
  4. Odpoczynek też jest ważny - nieodłącznym elementem aktywności fizycznej jest odpoczynek. Aby zbudować mięśnie i schudnąć musisz dać zregenerować się swojemu organizmowi. Poprzez nadmierne zmęczenie swojego ciała wytwarzasz sporo hormonu stresu zwanego kortyzolem, który skutecznie pomaga w gromadzeniu się tłuszczu i utrudnia budowanie masy mięśniowej. Słuchaj wiec swojego organizmu i daj mu tez odpocząć.
  5. Jedz regularnie i nie popadaj w skrajności - żyjemy w dobie marketingu i ogólnodostępnej wiedzy na wyciągnięcie ręki. Docierają do nas ciagle nowości od dietetyków i trenerów, którzy próbują nas uświadomić o słuszności stosowania konkretnych diet. Prawda jest taka, że dla normalnego człowieka, chcącego zadbać o swoją sylwetkę najlepsza dieta jest jeść mniej, a regularniej. Nie zapominajmy o warzywach, które odkwaszają nasz organizm i unikajmy pułapki diet, które sprawiają, że ciagle chodzimy głodni. Najlepiej jeść wszystko tylko z umiarem.
  6. Znajdź kompana do ćwiczeń. Nic tak nie motywuje jak wzajemna rywalizacja. Badania dowodzą, że poprzez potrzebę rywalizacji zwiększa się nasz poziom testosteronu, który korzystnie wpływa na spalanie tkanki tłuszczowej i budowę masy mięśniowej. Chcesz więc podnosić swoje osiągnięcia znajdź sobie partnera do wspólnych treningów.

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Najlepsze ćwiczenia na każdą partię ciała Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Tabata trening, czyli szybkie odchudzanie dla zapracowanych Izotonik, hipertonik, hipotonik. Różnice pomiędzy napojami dla sportowców 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu 7 ćwiczeń spalających najwięcej kalorii Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Jak pozbyć się bryczesów za pomocą ćwiczeń? Najpopularniejsze treningi Ewy Chodakowskiej Cel – wyznanie prawdy samemu sobie

Popularne w tym tygodniu:

Tabata trening, czyli szybkie odchudzanie dla zapracowanych Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Czy piersi lubią ćwiczyć? 10-minutowy trening wzmacniający organizm Najlepsze ćwiczenia na każdą partię ciała 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Co jeść przed treningiem? Trening w parze - zalety 4 najlepsze sporty dla kobiet