FITNESSOWE PUŁAPKI

Żyjemy w czasach presji społecznej, chęci bycia akceptowanym i mamy duży dostęp do wiedzy, która powinna ułatwić nam osiągniecie wymarzonych celów życiowych. Istnieją jednak pułapki, które mogą utrudnić nam osiągniecie celu. Jeżeli chcesz je poznać zapraszam do lektury.

  1. Mierz siły na zamiary - Często stawiamy sobie nierealny cel co sprawia, że gdy zdajemy sobie sprawę z porażki, spada nam motywacja i się poddajemy. Zawsze przeanalizujmy to co chcemy zrobić i pamietajmy, że praca nad sylwetką i formą sportową to praca na całe życie.
  2. Jedz zdrowo nie znaczy by popadać w skrajności - Często gdy zaczynamy przygodę z ćwiczeniami podchodzimy zbyt drastycznie do tematu diety. Obcinając za mocno kalorie lub korzystając z produktów pozbawionych cukrów i soli wpadamy w pułapkę zdrowego żywienia, która często prowadzi do zniechęcenia się do jedzenia zdrowych rzeczy. Prawda jest taka, że możemy zjeść wszystko, ale z umiarem. Nie musimy katować się kulturystycznymi dietami, by wyglądać fajnie i zdrowo, zostawmy to profesjonalistom. Wsłuchujmy się w nasz organizm i nie pozwólmy sobie popadać ze skrajności w skrajność.
  3. Trening powinien zwiększać a nie zmniejszać jakość życia - Nie zapominaj, że siłownia to tylko dodatek do życia. Jeżeli zapomnisz o znajomych, odizolujesz się całkowicie od świata, stracisz wsparcie ludzi które również jest ważne w procesie rozwoju fizycznego oraz psychicznego. Jeżeli nie chcesz wpaść w pułapkę izolacji i braku tematów do rozmów pamiętaj też o innych rzeczach.

    NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

  4. Nie rób zbyt długich przerw - Dbanie o sylwetkę jest trochę jak matematyka. Dokładamy cały czas ciężar licząc krążki na sztandze, sprawdzamy ile dni w tygodniu mamy treningowych, a ile nam pozostaje na odpoczynek. Ale ważne tez byśmy tak jak ucząc się matematyki tak również przy treningu zachowali systematyczność. Jeżeli robimy długie przerwy nasze efekty potrafią się cofnąć, ciężar który podnosiliśmy na ostatnich ćwiczeniach może stać się nieosiągalny, a nam spada motywacja. Każdy z nas wiedząc, jaki ma tryb życia powinien zaplanować sobie tak treningi by mieć również plan b w sytuacjach kryzysowych.
  5. Telefonom mówimy nie - Wiem, że rozmowa na Facebooku to bardzo ciekawe zajęcie, ale odpuść ją sobie podczas treningu. Nie wiesz nawet jak bardzo tracisz koncentracje na głupie pogawędki, a przecież zależy Ci na jak najlepszym efekcie swoich ćwiczeń prawda? Nic się nie stanie jak na godzinę dziennie przejdziesz w tryb offline.

Zobacz również: Dlaczego warto robić przysiady?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Najczęstsze błędy po treningu Jak utrzymać masę ciała po zakończeniu diety odchudzającej? Błędy treningowe, które wywołują efekt plateau 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Aplikacje fitness, które warto mieć na telefonie Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Najgorsze ćwiczenia na brzuch Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank 15-minutowy trening całego ciała, który pozwala spalić 150 kalorii 7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty

Popularne w tym tygodniu:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Aerobiczna szóstka Weidera Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Przebiegła 100 metrów w 74 sekundy. Ma 101 lat Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Trening po świętach — ćwiczenia w domu, na siłowni i na zewnątrz