Interwał czy aeroby? Co skuteczniejsze?

Wybór metody treningowej zależy od wielu czynników. W zależności od stopnia zaawansowania biegacza, wyboru dyscypliny sportowej, predyspozycji genetycznych i innych wypadkowych poleca się inne metody treningowe. Trudno jednoznacznie stwierdzić co jest lepsze, jednak na podstawie kilku przykładów postaram się pomóc w podjęciu decyzji który rodzaj treningu wybrać. Gotowy? No to jedziemy !

Co wybrać?

1.Jaki bieganie ma wpływ na metabolizm ?
Udowodniono naukowo, że trening interwałowy może być skuteczniejszy jeżeli chodzi o wyrzut hormonów i długotrwałe spalanie tkanki tłuszczowej. Jednocześnie interwał przez to że nie jest to długotrwały wysiłek nie szkodzimy tak procesowi budowania mięśni jak w wypadku biegu jednostajnego.

2. Interwały dla kogo ?
Interwał to inaczej proces zaciągania wysokiego długu tlenowego. W wyniku uprawiania dużego wysiłku spalane są węglowodany i proces spalania tłuszczu trwa jeszcze długo po ustaniu wysiłku fizycznego. Interwały można robić na różnych maszynach, a nawet z wykorzystaniem ciężaru własnego ciała. Moim zdaniem najlepszym interwałem jest stosowanie najbardziej funkcjonalnych wzorców ruchowych, które możemy wykorzystać na co dzień (w tym wypadku szybki podbieg do uciekającego autobusu).

Trening ten jest doskonały dla osób zdrowych i średniozaawansowanych treningowo. Trzeba jednak zauważyć, że przy dużych prędkościach biegania nacisk na staw kolanowy i nie tylko jest zdecydowanie większy, więc osoby z problemami zdrowotnymi powinny udać się na konsultacje lekarskie. Dodatkowo wybór odpowiedniego obuwia jest niezbędny, wręcz minimalizuje ryzyko powstania kontuzji.

3. Aeroby dla kogo ?
Aeroby to inaczej bieg jednostajny, który stosowany jest często w celach redukcji tkanki tłuszczowej. Jest to dobra metoda dla osób rozpoczynających swoją przygodę z treningiem. Trzeba jednak pamiętać, że wpływ długotrwałego treningu powoduje spory wyrzut kortyzolu (hormonu stresu) co może niekorzystnie wpływać na budowanie masy mięśniowej.

Zanim jednak dojdzie do utleniania się tłuszczu spalamy najpierw glikogen mięśniowy. Aby to nastąpiło należy systematycznie biegać przynajmniej po 30 min podczas jednej sesji treningowej. Jest to metoda znacznie bezpieczniejsza dla stawów jednak metabolizm nie przyspiesza tak szybko jak w wyniku treningu interwałowego.

4. Czym się najlepiej kierować ?
Najlepiej zastanowić się jaki typ sylwetki chcemy osiągnąć i co jest dla nas ważniejsze. Wystarczy spojrzeć na sylwetki sprinterów i biegaczy długodystansowych by ocenić który typ sylwetki bardziej nam pasuje.

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Przysiady – prawidłowe wykonanie 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Ćwicz dla wspaniałego seksu! 4 najlepsze sporty dla kobiet Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Najgorsze ćwiczenia na brzuch Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Życie zaczyna się po 40! Kiedy odpuścić trening? Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Przestała robić kardio i... schudła 17 kg! Paradoks odpoczynku

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Przysiady – prawidłowe wykonanie Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie”