Sekret mięśni ze stali

Wiem, że jesteś osobą, która jest mocno zdeterminowana by osiągnąć swój cel, dlatego szanując Twój czas przejdę od razu do rzeczy. Zanim jednak to zrobię ostrzegam Cię przed jednym! Wykorzystaj tę wiedzę dobrze, bo jak to kiedyś usłyszałem w jednym z moich ulubionych filmów o superbohaterach - "Wielka moc to także wielka odpowiedzialność".

  1. Więcej nie znaczy lepiej. Pamiętaj, że Twój trening powinien być zaplanowany z wyprzedzeniem. Skup się najpierw na większych partiach mięśni pochłaniających więcej energii, a potem przejdź do mniejszych. Pamiętaj, że nasze ciało składa się z włókien szybkokurczliwych i wolnokurczliwych. Aby poruszyć wszystkie włókna warto co jakiś czas szokować mięśnie zmieniając objętość treningu, manipulując liczbą powtórzeń, przerwami pomiędzy seriami, ilością serii itp..
  2. Zadbaj o proteiny. Białko to nasz podstawowy budulec mięśnia, bez niego nie zachodzą procesy anaboliczne w naszym organizmie. Aby zachować przyrosty w masę mięśniową potrzeba od 1,7–2g na 1 kg masy ciała. Białko powinno stanowić 30% naszego dziennego zapotrzebowania w kalorie.

    NAJCZĘŚCIEJ CZYTANE

  3. Technika, potem ciężar. Dużo osób macha ciężarkami nie mając jeszcze czucia mięśniowego. Pojawia się tu problem ponieważ nie wykorzystujemy w pełni naszego potencjału. Gdy nauczymy się techniki wykorzystując przystanki izometryczne, czyli przytrzymanie ciężaru w napięciu mięśnia i odpowiednio wolno opuścimy ciężar to możemy dołożyć dodatkowego ciężaru. Stały progres jest ważny, dlatego powinniśmy z treningu na trening dokonywać drobnych zmian.
  4. Nie wszystko co się świeci jest złotem. Masz dość ciężkiej pracy widząc gości na siłowni czyniących dużo większy postęp od Ciebie w krótszym czasie? Nie zrażaj się! Dzisiejszy rynek fitness jest mocno rozwinięty, a duża cześć osób sięga po środki dopingujące, chcąc iść drogą na skróty. Jest to jednak droga prowadząca w dłuższej perspektywie do kalectwa, więc jeżeli zależy Ci na zdrowiu i dobrym samopoczuciu, uważaj od kogo słuchasz "dobrych" rad.
  5. GENETYKI NIE PRZESKOCZYSZ. Każdy ma inne uwarunkowania narzucone przed swój organizm i z tym musimy się pogodzić. Nie patrz na to, że Twój kolega może zjeść dwa hamburgery na raz i jest chudy jak patyk skoro Ty masz tendencję do tycia. Prawda jest taka, że dobór metod treningowych i żywieniowych jest uzależniony od indywidualnych potrzeb.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Najlepsze ćwiczenia na każdą partię ciała Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Tabata trening, czyli szybkie odchudzanie dla zapracowanych Izotonik, hipertonik, hipotonik. Różnice pomiędzy napojami dla sportowców 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu 7 ćwiczeń spalających najwięcej kalorii Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Jak pozbyć się bryczesów za pomocą ćwiczeń? Najpopularniejsze treningi Ewy Chodakowskiej Dieta i trening na sześciopak dla 20-, 30- i 40-latka

Popularne w tym tygodniu:

Tabata trening, czyli szybkie odchudzanie dla zapracowanych Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Czy piersi lubią ćwiczyć? 10-minutowy trening wzmacniający organizm Najlepsze ćwiczenia na każdą partię ciała 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Co jeść przed treningiem? Trening w parze - zalety 4 najlepsze sporty dla kobiet