Czy ćwiczenia na mięśnie brzucha spalą mi oponkę z brzucha ?

Dużo osób uważa, że robiąc setki brzuchów w końcu uda się uzyskać idealny 6pak na brzuchu. Czy jest to zgodne z prawdą ? Sprawdzam

Wiele osób w tym również piłkarzy, czy też innych sportowców zawodowych wykonuje setki spięć mięśni brzucha na treningach CODZIENNIE. Niestety posiada oponkę której nie potrafi zrzucić. Odsłonięcie idealnego 6paka to sprawa bardziej złożona i nie wystarczy tylko atakować ciała pod kątem dynamicznych brzuszków i ćwiczeń aerobowych do których ciało też się przyzwyczaja. W efekcie potrzebuje potem nowych bodźców…

W pierwszej kolejności należy sobie uświadomić, że mięśnie brzucha pracują przy większości ćwiczeń wielostawowych, takich jak np przysiady, podciąganie na drążku czy Martwe ciągi. Drugą ważną rzeczą, którą należy wiedzieć jest to że mięśnie brzucha stosunkowo szybko się regenerują, CO NIE ZNACZY ŻE MOŻNA JE ĆWICZYĆ BEZ PRZERWY…

Optymalnym rozwiązaniem jest włączenie brzuszków do maks 3 razy w tyg dla osoby bez wspomagania farmakologicznego. Oczywiście osoby na dopingu mogą ćwiczyć je częściej, ale to jest spowodowane szybszą regeneracją włókien mięśniowych. Brzuch tak samo jak inne mięśnie reaguje na ciężar więc warto manipulować czasem opuszczania się w dół, przytrzymaniem w maksymalnym spięciu i dorzucaniem obciążników.

Kolejną istotną rzeczą jest trening aerobowy bądź interwałowy. Który jest lepszy? Otóż dużo czynników przemawia za interwałami jednak tu też można dyskutować. Nie każdemu dedykowane są interwały i nie każdy dobrze zareaguje na zwykłe aeroby, które spowodują procesy kataboliczne naszej masy mięśniowej.

Aby uzyskać idealnie odtłuszczoną sylwetkę i by utrzymywać ujemny bilans kaloryczny niezbędna jest dieta. Najlepiej monitorować podaż kaloryczną tak by utrzymywała się mniej więcej na tym samym poziomie. Ja jestem zwolennikiem zjadania większej ilości kalorii w dni treningowe, a mniejszej w dni bez treningu. Oczywiście tu można manipulować makroskładnikami tak by np w dni treningowe mieć więcej węglowodanów, a nietreningowe przechodzić bardziej na dietę białkowo tłuszczową. Kombinacji jest dużo jednak najistotniejszą rzeczą jest to by stopniowo obniżać podaż kalorii. Dzięki temu nasz organizm będzie zmuszony korzystać z zapasowej energii w postaci tkanki tłuszczowej.

Proste ?
Zasady bardzo jednak największym problemem jest realizacja założeń i samodyscyplina.

Jeżeli do tej pory nie możesz zmobilizować się by dopiąć wszystko na ostatni guzik to zapraszam do kontaktu.

Pozdrawiam
Jan Dostatni

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

5 Grzechów Głównych Podczas Odchudzania Odchudzanie nie musi być trudne – jak skutecznie schudnąć? Czy da się odżywiać szybko i zdrowo? GABA, co to jest? jak działa? jak stosować? Ultraformer II - Technologia HIFU na wiotką skórę Lek na otyłość na receptę Dlaczego tyjemy? Facefitness, czyli jak w naturalny sposób usunąć zmarszczki? Kilka kroków, które pomogą Ci zrzucić zbędne kilogramy! Wyszczuplij się… zimnem! JAK ZDROWO I SKUTECZNIE WRÓCIĆ DO FORMY Woda ananasowa na odchudzanie i dla zdrowszej tarczycy! Przemiana materii, czym jest i czy mamy na nią wpływ? Glutaminian sodu – co warto wiedzieć. Bananowa owsianka | Szybki sposób! Najsłodszy dzień w roku – Tłusty Czwartek! UJEMNE KALORIE - hit matki natury! Rusz w końcu swoje tłuste dupsko, czyli odchudzanie dla opornych. Metoda małych kroków, czyli jak zacząć odchudzanie? Kortyzol – Hormon XXI wieku Fit ciasto marchewkowe Ta mikstura postawi cię na nogi Czy eliminacja pieczywa jest konieczna przy odchudzaniu? Kawa z awokado, która odchudza i podkręca metabolizm