Czy ćwiczenia na mięśnie brzucha spalą mi oponkę z brzucha ?

Dużo osób uważa, że robiąc setki brzuchów w końcu uda się uzyskać idealny 6pak na brzuchu. Czy jest to zgodne z prawdą ? Sprawdzam

Wiele osób w tym również piłkarzy, czy też innych sportowców zawodowych wykonuje setki spięć mięśni brzucha na treningach CODZIENNIE. Niestety posiada oponkę której nie potrafi zrzucić. Odsłonięcie idealnego 6paka to sprawa bardziej złożona i nie wystarczy tylko atakować ciała pod kątem dynamicznych brzuszków i ćwiczeń aerobowych do których ciało też się przyzwyczaja. W efekcie potrzebuje potem nowych bodźców…

W pierwszej kolejności należy sobie uświadomić, że mięśnie brzucha pracują przy większości ćwiczeń wielostawowych, takich jak np przysiady, podciąganie na drążku czy Martwe ciągi. Drugą ważną rzeczą, którą należy wiedzieć jest to że mięśnie brzucha stosunkowo szybko się regenerują, CO NIE ZNACZY ŻE MOŻNA JE ĆWICZYĆ BEZ PRZERWY…

Optymalnym rozwiązaniem jest włączenie brzuszków do maks 3 razy w tyg dla osoby bez wspomagania farmakologicznego. Oczywiście osoby na dopingu mogą ćwiczyć je częściej, ale to jest spowodowane szybszą regeneracją włókien mięśniowych. Brzuch tak samo jak inne mięśnie reaguje na ciężar więc warto manipulować czasem opuszczania się w dół, przytrzymaniem w maksymalnym spięciu i dorzucaniem obciążników.

Kolejną istotną rzeczą jest trening aerobowy bądź interwałowy. Który jest lepszy? Otóż dużo czynników przemawia za interwałami jednak tu też można dyskutować. Nie każdemu dedykowane są interwały i nie każdy dobrze zareaguje na zwykłe aeroby, które spowodują procesy kataboliczne naszej masy mięśniowej.

Aby uzyskać idealnie odtłuszczoną sylwetkę i by utrzymywać ujemny bilans kaloryczny niezbędna jest dieta. Najlepiej monitorować podaż kaloryczną tak by utrzymywała się mniej więcej na tym samym poziomie. Ja jestem zwolennikiem zjadania większej ilości kalorii w dni treningowe, a mniejszej w dni bez treningu. Oczywiście tu można manipulować makroskładnikami tak by np w dni treningowe mieć więcej węglowodanów, a nietreningowe przechodzić bardziej na dietę białkowo tłuszczową. Kombinacji jest dużo jednak najistotniejszą rzeczą jest to by stopniowo obniżać podaż kalorii. Dzięki temu nasz organizm będzie zmuszony korzystać z zapasowej energii w postaci tkanki tłuszczowej.

Proste ?
Zasady bardzo jednak największym problemem jest realizacja założeń i samodyscyplina.

Jeżeli do tej pory nie możesz zmobilizować się by dopiąć wszystko na ostatni guzik to zapraszam do kontaktu.

Pozdrawiam
Jan Dostatni

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Złote mleko na odchudzanie - właściwości prozdrowotne, przepis, efekty 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha Jak pozbyć się piwnego brzuszka? Zdrowotne zalety korzystania z sauny Bezpieczne odchudzanie Odchudzanie to stan umysłu - wskazówki jak to zrobić raz a dobrze Torcik jaglany z bitą śmietaną kokosową, truskawkami i spodem z chałwy lnianej (bez cukru i bez nabiału) Motywująca przemiana Fatimy Orlińskiej Efekty diety strukturalnej Zrzucił 35 kilogramów w ciągu 3 lat. “Nie chciałem, żeby organizm się zbuntował i wystąpił efekt jo-jo” Produkty, które powodują cellulit. Sprawdź, co warto wyeliminować ze swojej diety Co podjadać, aby nie przytyć?